Reklama na samochodzie – czy to dobry sposób na reklamę

Reklama na samochodzie – czy to dobry sposób na reklamę

Przy każdym rodzaju działalności gospodarczej reklama jest wręcz niezbędna, by trafić do potencjalnych klientów naszych usług czy produktów – bez niej już nikt nie wyobraża sobie promowania własnej firmy.

Mamy do wyboru wiele dróg dobrej reklamy i w tej dziedzinie nie ma dobrych i złych, lecz liczą się jedynie skuteczne – a skuteczność konkretnej zależna jest od wielu czynników, jak choćby od rodzaju usługi, zasięgu naszej działalności, atrakcyjności i popularności marki, od wielkości grupy potencjalnych klientów i wielu, wielu innych, o których przeczytasz poniżej.

Jednym ze sposobów reklamowania firm jest tzw. reklama mobilna. Czym jest ten typ reklamy, czy warto inwestować w reklamę na samochodzie, jak tego dokonać, co daje nam tego typu reklama i do kogo trafia – o tym dowiesz się poniżej!

Szukasz profesjonalnej reklamy na samochodzie?

Reklama na samochodzie – budowanie marki

oklejanie samochodów

Czy chcesz, by marka Twojej firmy była rozpoznawalna, by logo i sztandarowe produkty zapadały w pamięć przechodniów i kierowców, by kształtować wizerunek firmy -temu właśnie służy reklama na samochodzie i doskonale znamy odpowiedź na to pytanie!

Samochody służbowe, firmowe stale są w ruchu -pokonują codziennie setki kilometrów, przemieszczają się po mieście i pomiędzy miastami, reprezentują naszą firmę podczas spotkań z klientami. Będąc ciągle w trasie, nawet tej najkrótszej stają się nośnikiem reklamy o wręcz nieograniczonych możliwościach docierania do odbiorców -tych konkretnych, których zainteresowaliśmy naszą ofertą jak i tych przypadkowych, którzy w każdej chwili mogą stać się naszym klientem.

Reklama na samochodzie – co wpływa na skuteczność

Na skuteczność reklamy mobilnej wpływa wiele czynników, o których wspomnieliśmy powyżej, teraz zajmiemy się tym nieco bardziej szczegółowo:

  • cel reklamy – ten punkt dotyczy wszystkich rodzajów reklamy – należy jasno określić, co jest naszym celem -czy to jest wzrost sprzedaży danego produktu, czy wzrost świadomości konsumentów, przypomnienie o produktach, budowanie głębszej relacji z odbiorcą, lub jaka grupa docelowa nas interesuje -skupmy działania marketingowe na określeniu tego, co jest dla nas w tej konkretnej reklamie najważniejsze;
  • zasięg -z zasięgiem reklamy wiąże się ilość samochodów, które będą nośnikiem reklamowym oraz na jakim terenie będą się poruszać. Im więcej aut posiadamy i na jak dużym terenie będą się one poruszały, zależy, czy reklama będzie skuteczna;
  • samochód – marka -może zabrzmi to nieco dziwnie, ale rodzaj samochodu i jego wygląd ma znaczenie. To, czy jest to samochód sprawny, zadbany, czysty, nie porysowany, czy pasuje do reklamy w myśl zasady – jak cię widzą tak cię piszą – tutaj pierwsze wrażenie może okazać się najważniejsze;
  • wybór treści reklamowej -kolor, treść reklamowa powinna być krótka, treściwa
    i nieco zaskakująca, gdyż tylko tak zatrzymamy wzrok odbiorców. Dobry pomysł na chwytliwą reklamę na samochodzie to już połowa sukcesu;
  • pracownik -kierowca -to nasz pracownik jest łącznikiem pomiędzy nami a klientem -zadbajmy, by był to dobry, uprzejmy kierowca, dobry rozmówca, który w rozmowie
    z naszymi klientami zachowa najwyższe standardy. Jeśli pojazd z naszą reklamą będzie hitem, to jeśli nasz pracownik poruszający się nim okaże się niekulturalny na drodze jak i w kontaktach z klientem, to na nic nasze najlepsze zamysły -nasza marka i pozycja na rynku może ucierpieć. Dobrze jest, by taka osoba miała również na sobie odzież firmową z naszym logo – będzie to dopełnieniem informacji reklamowych na samochodzie.

Zalety reklam mobilnych

Ciężko jest zainteresować reklamą wszystkich – wybieramy takie nośniki, które mogą trafić do jak największej liczby nowych i obecnych klientów – oto zalety reklamy mobilnej:

  • różnorodni odbiorcy – docieramy z przekazem reklamowym szybko i do dużej liczby odbiorców, którzy mogą zmienić się w naszych klientów -i to często zupełnie mimochodem;
  • duży zasięg oddziaływania – reklama mobilna firmy podróżuje wraz z nami;
  • duża częstotliwość kontaktu – treść reklam i przekazy reklamowe na oklejonych samochodach, które są wielokrotnie mijane, przez te same osoby jest w nich utrwalana;
  • oswajanie z produktami, firmą -potencjalni klienci nieustannie mają ją w polu widzenia i nie da się jej uniknąć – korki uliczne są tu sprzymierzeńcem, gdyż możemy mieć pewność, że dana treść zostanie w naszej głowie na długo;
  • budowanie świadomości marki -poruszająca się promocja naszej działalności jest doskonałym sposobem na budowanie naszej marki, która utrwala się w odbiorcach poprzez ciągłe pojawianie się logo czy grafiki w zasięgu wzroku;

Reklama na samochodzie – jaka

reklama mobilna

Umieścić reklamę na samochodzie można na kilka sposobów, a więc poprzez:

  • całkowitą lub częściową zmianę koloru auta – w ten sposób dopasowywane są kolory karoserii do kolorów reklamy. Zmiana koloru auta polega na na oklejeniu karoserii specjalną folią. Jest to  bezinwazyjna zmiana koloru auta, która jednocześnie jest ochroną karoserii przed działaniem czynników zewnętrznych
    i może zostać usunięta w każdym momencie, nie pozostawiając przy tym śladów na lakierze;
  • oklejanie folią car wrapping -folia nanoszona jest na wybrane części samochodu – wielkość aplikacji uwarunkowana jest przez rodzaj reklamy, jaka została stworzona na rzecz danej firmy. Tego typu reklama jest bardzo trwała, nie zmienia koloru, przetrwa kilka lat w stanie nienaruszonym. Przy oklejaniu samochodu ważne są wyraźnie zaznaczone dane kontaktowe -telefon, adres, również adres strony internetowej, e-mail oraz logo firmy -wszystko to w taki sposób, by był widoczny, czytelny a jednocześnie rzucający się w oczy i niezbyt nachalny oraz tak, by łatwo można było znaleźć wszystkie dane;
  • One Way Vision – szyby w samochodzie często bywają nie wykorzystaną powierzchnią reklamową, którą warto wyeksponować. Folia One Way Vision to rodzaj folii, która chroni wnętrze pojazdu przed nieproszonym wzrokiem – od środka jednak widoczność jest doskonała. Oklejając samochody, warto skorzystać również z folii do promocji naszego produktu.

Oklejenie samochodu – jak wygląda ten proces

oklejanie samochodu

Chcąc zamieścić reklamę na nasze auto, należy skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która ma duże doświadczenie w tym zakresie i wielu zadowolonych klientów.

Firma Studio CB jest renomowanym liderem w tej dziedzinie świadcząca kompleksowe usługi w dziedzinie oklejania pojazdów i nie tylko – jeśli zechcesz skorzystać z naszych usług, to przeczytaj, jak wygląda cały proces:

  • projekt – jeśli mamy gotowy projekt, to przedstawiamy go na rozmowie wstępnej, jeśli natomiast nie do końca wiemy, jak ma wyglądać przyszła reklama, to graficy StudioCB przygotują takowy i uzgodnią z nami wszystkie komponenty – oczywiście możemy też liczyć na fachowe podpowiedzi i rady w tym zakresie;
  • wydruk – po uzgodnieniu wizualizacji i projektu następuje przygotowywane gotowej okleiny reklamowej na wysokiej klasy sprzęcie poligraficznym – następuje druk, następnie cięcie ploterowe i laminowanie wydruku, które zabezpiecza przed działaniem warunków atmosferycznych;
  • wykonanie – wykonanie reklamy może nastąpić w siedzibie firmy lub u klienta – auto zostaje z wielką starannością przygotowane do oklejania, czyli dokładnie czyszczone i zabezpieczone -niektóre elementy zostają odkręcone, by po oklejeniu folią znów zostały przykręcone. Oklejaniem zajmują się doświadczeni pracownicy dbający o każdy szczegół, a dalsze korzystanie z naszego pojazdu będzie możliwe po dokładnym wyschnięciu folii.

Czy tylko auto firmowe może być oklejone

reklama na samochodach

Oklejanie samochodu firmowego jest już standardem w wielu firmach, ale to nie jedyny pomysł, by reklamować się w taki sposób i zwrócić uwagę klienta. Reklama na samochodzie to jedna z pierwszych czynności, które zlecają firmy po zakupie nowych pojazdów.

Do tego celu możemy wykorzystać również samochody prywatne, niejednokrotnie zupełnie niezwiązane z naszą firmą. Często ten sposób jest dodatkowym źródłem dochodu tych osób, które dużo się poruszają, robią setki, tysiące kilometrów – w tym przypadku korzystając z takiej opcji mamy dodatkowy nośnik reklamowy niezwiązany zupełnie z naszą działalnością – wystarczy zamieścić w internecie stosowne ogłoszenie, by nawiązać współpracę i znaleźć chętnych do zamieszczenia reklam na ich pojazdach.

Zobacz galerię realizacji oklejania samochodów firmowych wykonanych przez StudioCB

Podsumowanie

Reklamować firmę i jej produkty można na wiele sposobów – reklama mobilna jest jedną
z najbardziej rozpowszechnionych sposobów, dlatego też sporo firm jest zainteresowana taką właśnie reklamą.

Za każdym razem, gdy pojazd się porusza, zwraca uwagę kierowców i przechodniów,
a nawet wystarczy, że pojazd stoi na parkingu – w tym przypadku również pracuje dla nas -warto więc zainwestować w pokazanie się naszej firmy, naszych sztandarowych produktów i usług nie tylko w internecie, ale i bezpośrednio na ulicy- bądźmy pewni, że wiele przypadkowych osób skorzysta z naszych usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *